Als horecaondernemer is het niet alleen belangrijk om lekkere gerechten op de kaart te zetten. Het is minstens zo belangrijk om het restaurant zelf goed op de kaart te zetten. In de huidige markt is de consument steeds meer op zoek naar een beleving. Binnen deze beleving is branding heel belangrijk.
Het zal u niet ontgaan zijn dat uw bezoekers meer en meer gebruik maken van hun mobiele telefoon en social media. Of u dit nu wel of niet een positieve ontwikkeling vindt, het is belangrijk om op deze hype mee te liften. Social media is tegenwoordig een aanvulling op mond-tot-mond reclame.
Om optimaal van social reclame te profiteren, is het van groot belang dat uw branding op orde is. Met branding van uw restaurant zorgt u ervoor dat u subtiel laat zien waar de foto gemaakt is.
Branding kan op verschillende manieren. Wij onderscheiden de volgende manieren van branding:
ONLINE BRANDING
Zorg er zelf voor dat uw logo online zichtbaar is om awareness te creëren. Dit doet u op uw eigen restaurant website, maar bijvoorbeeld ook op uw bedrijfsprofielen op social media, review websites en uiteraard Google. Wij kunnen uw helpen om u online op de kaart te zetten.
IN HOUSE BRANDING
Binnen uw restaurant kunt u op een subtiele manier uw logo of beeldmerk op diverse plaatsen terug laten komen. Tegenwoordig is het heel normaal om niet alleen het logo buiten op de gevel te plaatsen, maar ook gewoon in het restaurant zelf. Op deze manier zal dit logo zichtbaar zijn als achtergrond op foto’s die in uw restaurant gemaakt worden. Naast deze opvallende manier van in-house branding zijn er nog veel subtielere manieren, zoals uw beeldmerk op glazen, servetten, onderzetters, flessen water en ga zo maar door. Voor elk restaurant zijn er mogelijkheden die aansluiten bij de uitstraling van het restaurant.
OUTSIDE BRANDING
Als u wilt opvallen in de straat dan is outside branding van groot belang. Wanneer u het voor elkaar krijgt om een opvallend exterieur neer te zetten, creëert u ook naamsbekendheid bij een groep mensen die misschien nog nooit bij u gegeten heeft. Bij een opvallend exterieur hoeft u niet direct te denken aan knalkleuren of gekke dingen. Ook een heel verzorgd of chique exterieur kan opvallen.
BRANDING DOOR INTERIEUR
De huidige trend is om in een thema te werken en dat over de gehele linie uit te werken.
Dit thema kan een moderne versie van uw keuken zijn, maar ook een kleur, land, sfeer, voorwerp of een dier. Naar ons idee is het interieur pas geslaagd als vanuit elke hoek een mooie foto kan worden gemaakt. En niet alleen een mooie foto, de foto is vooral geslaagd als deze duidelijk maakt waar ze zijn. Deze herkenbaarheid is precies wat wij onder branding verstaan.
Als u na het lezen van dit verhaal een partner zoekt om de branding van uw restaurant naar een hoger level te tillen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.